Etykieta w biznesie

Formy realizacji:

Pracujemy aktywnie: dyskutujemy, ćwiczymy, omawiamy przypadki, uczestniczymy
w symulacjach. 
W zależności od wymagań tematu szkolenia realizowane są
z wykorzystaniem: prezentacji interaktywnych, projekcji filmowych, prezentacji zachowań, moderowanych dyskusji itp. 

Szkolenia mogą być organizowane w formule zamkniętej i otwartej.

PRZYKŁADOWA TEMATYKA I ZAKRES:

TEMAT

ZAKRES

KONTAKT

Etykieta
i autoprezentacja w biznesie
  • kanon elegancji i manier – zasady precedencji, zasady pierwszego kontaktu, tytułowanie, honory
  • biznesowy kanon ubioru i wyglądu – dress code, podstawowe zasady komponowania profesjonalnego stroju, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby, najczęściej popełniane błędy, inne.
  • sztuka komunikacji i budowania kontaktów – jak wzbudzić odpowiednie wrażenie, gesty, mimika, spojrzenie, jako czynniki budowania kontaktu z rozmówcą, powitanie i pożegnanie w sytuacjach biznesowych, wręczanie wizytówek i zaproszeń, wybór prezentów
    i sposób ich wręczania partnerom biznesowym, savoir-vivre
    w rozmowach na odległość (rozmowy telefoniczne, korespondencja elektroniczna)
  • sztuka podejmowania gości – zasady obowiązujące podczas spotkań biznesowych: w firmie, w lokalu, podczas przyjęcia, krzyżowanie się precedencji, przygotowanie i wysyłanie zaproszeń, znaczenie skrótów, small talk i inne,
  • krótki przewodnik po potrawach pożądanych na przyjęciach biznesowych
  • etykieta w podróży biznesowej

Zapytaj o szczegóły

Wyślij wiadomość

Dess code
– o co w tym chodzi?
  • co nam dodaje prestiżu, a co go ujmuje,
  • zasady dress code dla kobiet (biznesowy ubiór dzienny, strój wizytowy i wieczorowy, zasady dobierania dodatków),
  • zasady dress code dla mężczyzn (business casual, ubranie sportowe koordynowane, strój wizytowy, wieczorowy, dobieranie dodatków),
  • podstawowe błędy w ubiorze,
  • sytuacje szczególne np. „cravate blanche” lub „white tie”
  • i wiele innych informacji

Zapytaj o szczegóły

Wyślij wiadomość

Netykieta, zasady korespondencji klasycznej
i elektronicznej oraz prowadzenia rozmów telefonicznych
  • zasady prowadzenia korespondencji oficjalnej/urzędowej oraz konstruowania pism,
  • savoir-vivre w rozmowach na odległość – zasady prowadzenia rozmów telefonicznych,
  • etykieta w korespondencji elektronicznej,
  • netykieta – etykieta w Internecie (jak komunikujemy się korzystając z nowych mediów),
  • praktyczna analiza najczęściej popełnianych błędów

Zapytaj o szczegóły

Wyślij wiadomość

Etykieta stołu
– jak zorganizować eleganckie przyjęcie?
  • jak rozsadzić gości przy stole (zasady precedencji),
  • stołowa topografia (czy zawsze jest tak samo),
  • do czego służy ten widelec (tajemnice zastawy stołowej, sztućce rzadko spotykane, mowa sztućców, itp.),
  • jak jeść „trudne potrawy”,
  • sztuka wznoszenia toastów,
  • co zrobić z torebką przy stole,
  • czego unikać (najczęściej popełniane błędy),
  • różnice kulturowe przy stole
  • i wiele innych informacji

Zapytaj o szczegóły

Wyślij wiadomość


Inne szkolenia
z zakresu etykiety, savoir-vivre, dress code: Prześlij pytanie Wyślij wiadomość